lördag, mars 27, 2010

Sommartid startar i natt

Under alla år har sommartiden varit ett gissel för mig, men nu när jag har börjat vakna klockan fem normaltid, är det praktiskt att få flytta fram den lilla visaren en timme. Min dygnsrytm fungerar numera bäst på sommaren. Det är trist att gå upp när det är beckmörkt ute.

När jag jobbade som anställd var jag konstant trött på förmiddagarna fram till början av juni och tillhörde definitivt skaran farliga bilförare på mornarna. Som tur var åkte jag oftast motorcykel och då blir man alltid på bra humör.

Klicka på rubriken och läs om sommartid eller här om du hellre vill läsa om Daylight Saving Time.

Det blir härligt att få sova till klockan sex i morgon efter att ha ställt fram klockradion till ett när jag lägger mig tolv.

Inga kommentarer: