torsdag, februari 24, 2011

Skid-VM 2011

Klicka på bilderna så blir de större
Det var strålande härligt att se Hellner & Jönsson ta sprintmedaljer, men det var banne mig helt jäkla underbart att se Marit Bjørgen ta sitt första guld. Skid-VM kunde inte ha börjat bättre!
Skidförbundets hemsida.

Nu känns det bra och bättre kan det egentligen bara bli om min favorit Anna Haag också får ett guld.


Uppvisningarna från Hellner och Bjørgen var fantastiska att få se. Det är något alldeles speciellt som väcks i mig när jag ser extraordinära idrottsprestationer. Jag tröttnade aldrig på att se Ingemar Stenmark, Jan-Ove Waldner, Gunde Svan och Björn Borg triumfera. Jag kommer aldrig att tröttna på att se Marit Bjørgen och Petter Northug. När det kommer till unika enskilda prestationer tror jag att Charlotte Kallas lopp uppför slalombacken i Val di Fiemme är min favoritseger.

SvD - SvT - Herrfinalen - SvT - Klickbar tidtabell ▼ för resten av VM - SvD - Bilder -
-

Inga kommentarer: