måndag, februari 28, 2011

Skid-VM 2011 Drottning Marit Bjørgen igen!

Klicka på bilderna så blir de större
4,1 sekunder till tvåan Justina Kowalczyk i mål
En kort stund trodde jag att min favorit Anna Haag skulle ta revansch när hon ledde det klassiska tiokilometersloppet några minuter, men så kom de en efter en och så kom Kowalczyk och så kom Bjørgen och så var det avgjort.

Tredje guldet av tre möjliga.

VM på hemmaplan och denna fantastiska framgång
VG:
"Det blev tidigt klart att guldkampen stod mellan de Bjørgen och Kowalczyk. Vid passering sju kilometer hade polskan 8,3 sekunder att gå på i kampen mot Bjørgen."

I mål var det 4,1 till Bjørgen!
Denna triumfens dag hoppas jag att norrbaggarna förlåter mig när jag visar en humoristisk prestation från skijenta. Video. Här är reprisen

Radiosporten
TV-Sporten
Expressen
SvD

Allt i bloggen om Skid-VM 2011
-

Inga kommentarer: