söndag, december 27, 2009

Blir det kallt nu?



Klicka på den nedre bilden och jämför prognoserna från SMHI och YR. För tisdagen är skillnaden oförsvarbart stor om inte resultatet hamnar mitt emellan -7°C och -19°C på morgonen.

Enligt Svenska Dagbladet blir det svinkallt på tisdagen och det verkar som att de tror mera på SMHI fast de använder YR. Facit på tisdag. Grafiken på vädersidan i SvD är oslagbar, men det är resultatet som räknas.

Kvällsposten verkar också tro mest på SMHI.

Grönköpings Veckoblad har ingen vädersida och kanske beror det på samma inställning till vädret , som jag mötte en outhärdligt het dag i Italien. Inte en termometer i sikte så jag frågade en italienare vad temperaturen var. "Inte en aning", blev svaret. Har du ingen termometer, frågade jag. "Det blir inte svalare för att jag vet hur varmt det är", replikerade han sakligt.

Klicka på rubriken och läs om temperaturen.

Klicka där▼ för mera om väder

Inga kommentarer: