söndag, oktober 18, 2009

Vädret enligt SMHI och YR.NO

Klicka på bilden så blir den tydligare
När jag först upptäckte den norska vädersidan YR blev jag imponerad av att jag kunde välja tre platser i Enköping för prognoser.

När jag skrev om det, kom det information från SMHI om deras nya sida och tyvärr glömde jag att jämföra prognoserna. Nu rättar jag till detta och konstaterar fullträff för yr just nu klockan tio på söndag förmiddag.

Uppdatering söndag 14.00: YR - exakt. SMHI tre grader fel.
Uppdatering måndag 09.00: YR - exakt. SMHI tre grader fel. Helgrått.
Uppdatering måndag 12.00: - +6°C helgrått
Uppdatering tisdag 06.00: YR tokfel. SMHI exakt.

Klicka på rubriken och hälsa på hos SMHI som har fantastiskt välorganiserad information om det mesta som handlar om klimatet.

SMHI i betaversion
Utvecklarbloggen

Klicka där▼ för mera om väder

Inga kommentarer: