torsdag, februari 02, 2006

Kedjeblogg

Meru har utmanat mig i ett slags webkedjebrev som verkar tillräckligt intressant för att jag ska tumma på mina principer. En av dem är ”delta aldrig i kedjebrev!” vilket jag nu kommer att göra. Värst är ändå att jag uppmanar fem andra bloggare att kliva på kedjan.

Det gäller att rapportera om de fem mest påtagliga ovanor/egenheter som präglar mitt dagliga beteende.

Så här ser mina ut, hur konstig är du?

1.Jag diskar köksutensilierna omedelbart efter att de använts till sitt huvudsakliga ändamål, vilket ofta irriterar medätare som får se tallrikar och bestick ryckas från dem i samma ögonblick som de lägger ned verktygen efter avslutat ätande.

2. Jag blir hysterisk när jag möter bilister som framför sitt fordon med enbart parkeringsljuset tänt, trots att jag vet varför. Moderna bilar har ett belysningsläge som kallas positionsljus vilket de flesta verkar uppfatta som varselljus. Hör upp! Kör inte bil med enbart parkeringsljuset tänt! Varselljus ska enligt lagtexten vara på minst 21 watt och positionsljusen är bara på 5 watt.

3. Jag måste ha minst en kamera med mig när jag lämnar hemmet. Det har resulterat i många dråpliga episoder eftersom jag inte är tillnärmelsevis lika noga med att få med mig kameran när jag ätit på restaurant. Oftast ligger den kvar när jag går, men hittills har jag inte förlorat en kamera genom detta slarv. Mina kameror dör för att jag tappar dem på hårdgjorda markytor.

4. Utan mitt armbandsur ( som drar sig max två sekunder per år), blir jag galen på ett för omgivningen besvärande sätt, eftersom jag ideligen ber att få en tidrapport.

5. Jag är språkpolis och kan inte läsa ett stycke text utan att förlora innehållet om där förekommer särskrivningar.


Jag utmanar fem bloggare vars sidor jag med nöje läser, oftast utan att ge mig tillkänna:


Prästflickan

Granskning Svenska Kyrkan

Ytterst ute aka Snurre Sprätt

Lizas lilla katekes

Klippt och skuret


Förlåt mig detta intrång ;)

Inga kommentarer: