tisdag, maj 29, 2007

Bilder

Puh's och Tolkiens landskap är bra för fantasin.


De senaste 100 årens utveckling
inom fysik och kemi har gjort vår
värld säkrare och osäkrare samtidigt.



Ibland fungerar hjärnan bra just när den bör fungera bra och de rätta orden infinner sig i rätt ögoblick.


I går eftermiddag ringde det på dörren och utanför stod en gigantisk ljushårig man i 30-årsåldern, med en stor portfölj i ena handen och en nästan lika stor kolteckning i den andra. Han frågade artigt om jag vill köpa några av hans bilder och jag svarade att jag redan hade två bilder och att det räckte bra. Jag stängde dörren försiktigt för att inte skrämma den stackars mannen vars haka just dunsat ned mot bröstet i samband med att han kippade efter andan.


Senare kom jag på att jag faktiskt har fyra bilder på väggarna. Många människor har konst för en förmögenhet på sina väggar. Mina väggbilder kostade sammanlagt 200 kronor och har inte ökat i värde.


I lådor och album finns det däremot bilder i tusental. Bilder som jag ibland tar fram och begrundar. I datorn lagras det enorma mängder med bilder som jag borde sanera bland.


Klicka på rubriken och sedan på "våra samlingar". Där finns det vackra bilder. Klicka på mina bilder så blir de tydligare.

Inga kommentarer: