torsdag, april 29, 2021

Corona – Covid-19 – sammanfattning

 



Mina tidigare blogginlägg om paniken

Den absolut vanligaste hälsningen när jag möter en bekant är "har du fått sprutan?"

När jag svarar nej och att jag inte tänker vaccinera mig, kommer repliken; Vet du att tre miljoner människor har dött av corona?"

Då svarar jag; Nej, och det vet inte du heller!

Många har dött med covid-19 men ingen vet hur många som har dött av covid-19.

Det som är känt att många har dött med covid-19 och att de har haft underliggande sjukdomar eller varit gamla och svaga.

Man kan alltså säga att de dog aningen tidigare än vad de skulle ha gjort utan covid-19.

Samma dödspåskyndande effekt skulle de ha fått av vinterkräksjukan eller säsonginfluensan.

Äldreboendena har varit befriade från säsonginfluensa och vinterkräksjuka det senaste året.




Inga kommentarer: