torsdag, juni 29, 2006

Lust

Signaturen Ra anser här att lust är synd enligt Bibeln. Om Ra har rätt, har jag syndat svårt i dag när jag bejakade min lust att äta lyxlunch på Hermans tillsammans med min yngsta dotter Karin. Hur mycket jag än rannsakar mitt samvete, kan jag inte uppbringa ens ett uns av ånger över att i dag åter ha njutit hejdlöst av god mat och en härlig motorcykeltur till Stockholm. Sveriges godaste restaurangmat aväten med en hänförande utsikt. Jag har lust att göra om bravaden och kommer inte att försöka undertrycka denna lust.
Under en promenad för att smälta maten passerade vi detta hus med två ytterst besynnerliga konstruktioner på femte och sjätte våningarna. Det ser ut som balkonger, men det finns inga dörrar ut till dem. Dessutom går det en stege mellan dem. Ingenting under vilket utesluter nödpassager.

Kom gärna med förslag till vad som är meningen med dessa konstigheter!

Inga kommentarer: