tisdag, juni 06, 2006

06-06-06

NATIONALDAGEN

Jepp! jag gillar nationaldagen och jag älskar synen av alla sköna svenska flaggor som vajar i den blida sommarvinden. Hoppas att det vackra vädret håller i sig över dagen.

Jag vet inte om det är en skröna att det finns människor som uppfattar den svenska flaggan som en rasistisk symbol. Ingen har emellertid uttryckt sig så i min närvaro.

Om det nu är så att det finns människor i vårt land som anser att vår nationella symbol är rasistisk, måste det bero på att skinnskallarna alltid bär den svenska flaggan när de paraderar.

Skinnskallarna kallar sig svenska patrioter vilket gör det naturligt för dem att visa upp den svenska flaggan.

Hela denna historia om invandrares problem med den svenska flaggan är enligt min ringa mening en massmedieanka.

Du minns säkert skriverierna om ett par skolor som förbjöd svenska flaggan på skolavslutningen. Jag kontaktade rektorerna i två fall där det visade sig att tidningsartiklarna utelämnade viktig information. I båda fallen handlade det egentligen om rasistiska elever som grovt provocerade invandrarelever med betydligt allvarligare medel än att vifta framför dem med flaggan.

Detta hade dock inget nyhetsvärde för kvällstidningshyenorna.

Om den svenska nationalsymbolen blir kidnappad av rasister, är det vår plikt att återta den genom att visa fram den som en symbol för det goda Sverige i dag, i går och i morgon.

Tillbaka till 06-06-06. Hänryckta konspiratörer plockar naturligtvis bort nollorna och så har vi odjurets tal

Jag undrar hur många busspassagerare som tänker på uppenbarelsebokens odjur när de står och väntar vid denna busshållplats

HEJA SVERIGE

Inga kommentarer: