söndag, maj 28, 2006

Kul bildminnen




I väntan på att mina döttrar ska bli redo för en Canastamatch, bläddrar jag i mina fotoalbum och gläds över att kameran alltid är med.

Klicka på bilderna.

Bilden i mitten visar en gammal lada som jag passerade under en irrfärd i Jämtlands djupa skogar miltals från bebyggelse och helt vilse.

Bilden överst visar två unga damer sittande på Slottskajen i Stockholm, skrattande så att de nästan faller i vattnet. Fotografen på bilden höll på väldigt länge med att arrangera en bra bild och började bli riktigt irriterad på skrattandet. Dock insåg även hon det komiska i situationen när hon långt senare upptäckte att jag stod bakom henne och fotograferade fotografen.

Bilden till vänster är tagen från ett fönster ovanför en dagisuteplats. En dagisfröken arbetar energiskt med att sy fast en pillesnopp på en stor pojkdocka, helt omedveten om min närvaro ända tills hon var klar.


Inga kommentarer: