fredag, augusti 13, 2010

Fredag den trettonde blir en bra dag


Eftersom dagens första blogginlägg är krönt med Enköpingspostens logga, delar jag med mig av Sofia Cottmans otursdagskrönika.

Jag hoppas kunna avsluta dagen med att bekräfta rubriken, men startar med Svenska Dagbladets otursdagskunskapstest.

Om fredag-den-trettonde-skräcken


Oavsett vilken dag det är så verkar Mona Sahlin ha otur när hon tänker och låter sin pladdrande mun omvandla röriga tankar till verbal stapelvara.

Nu kan hon inte vänta längre, men frågan är; vad väntar hon på?

Hennes anhang har haft ansvaret för Sverige under större delen av tiden sedan Hjalmar Branting blev statsminister 1920.

Mååna har varit med och fattat många av de beslut som har resulterat i den situation som hon nu kritiserar. Socialdemokraterna har blivit statens dödgrävare och det vore otur om de någonsin kom tillbaka till regeringsmakten.

Uppdatering 15.00: Jag hade tur med vädret. Det är högsommarvärme.

Uppdatering 21.00: Allt har gått bra hittills och om jag nu glömmer bort att gå ut och fotografera Perseiderna i kväll så blir det dagens enda otur.

Uppdatering 14/8 klockan sju på morgonen. Jag glömde inte Perseiderna, men molnen skymde. Så här och så här samt kanske så här såg det nog ut bakom molnen. Wiki.

▼Allt i bloggen▼ om otursfredagar

Inga kommentarer: