tisdag, juni 19, 2018

S-makten

På den gamla goda tiden när det bara fanns fem riksdagspartier, hade jag rätt god insyn i maktens centrum och såg att allt kretsade omkring Enn Kokk hos S.

Ska man tolka hans blogg så finns han inte längre i maktens informella centrum 

Där finns numera ett gäng som jag utan undantag misstror.


Annika Söder är dotter till Centerpartiets första kvinnliga ordförande Karin Söder.

Pappan Gunnar Söder var Gunnar Hedlunds chefsstrateg och en fantastiskt trevlig person som jag har väldigt goda minnen av.

När jag var ordförande i Centerpartiet i Täby och vi hade ett årsmöte med väldigt många närvarande medlemmar, kom jag lite sent och klev diskret in i folkhavet men Gunnar såg mig från andra sidan av rummet.

Han hastade fram till mig, omfamnade mig och sade mycket högt och tydligt så att alla skulle höra: "Men Germund, vad skönt att se dig nykter!".

Jubel!

Annika har jag sett som liten blyg flicka en gång i tiden.

Inga kommentarer: