fredag, april 02, 2010

Glad Påsk för Bövelen!


Klicka på bilderna så blir de skarpareJust hemkommen efter en skärtorsdagstripp till Godisgallerian kan jag glädjas över att 70 centimeter snö, nästan helt har smält så att jordgubbsplantorna har blivit synliga och den häck som var helt gömd i snö, nu avslöjas i sin ovårdade skepnad.
Vägning av påskgodis är en precisionsuppgift. Alla påskkärringar ska få exakt lika mycket. Hur mycket vågar jag inte avslöja. Däremot kan jag avslöja att Godisgallerians priser numera inte är något skäl att handla där.

Till sist paketerades portionerna i klädsamt bruna påsar och nu väntar jag bara på det ska ringa på dörrklockan så att jag blir av med det farliga godset.

Glad Påsk eller Glad Psåk som vi säger i web-Forum som just i går fick en välstrukturerad och högtidlighetsanpassad struktur
Påskkunskapstest

Inga kommentarer: