fredag, april 09, 2010

Svartvita bilder

Samma blommor i färg och svartvitt hämtat från fotoalbumet. Klicka på dem så blir de större

Jag har nog aningen udda prydnadsföremål i mitt hem. I köket hänger två långa spön med Ambassadörrullar på en hylla tillsammans med en motorsåg och ett pumpgevär. På ett skåp står en förstoringsapparat och det är den jag bromsar upp för innan jag inventerar resten av inredningen.

Under tiden sedan 1965 har jag slitit ut tre apparater men den sista är i nyskick eftersom jag tröttnade på slaskandet med alla vätskor

Många tusen svartvita bilder har det blivit men tyvärr är de flesta försvunna.

Här är några från 1963 tagna med min ihopfällbara bälgkamera som hade ett genialt avståndsmätarsystem och självutlösare som möjliggjorde bilderna.

Tänder cigarett
I tunnan
Beväpnad

Senare kompletterade jag med en rad andra kameror inklusive en ihopfällbar Polaroid SX70. Alla är just nu driftklara. Min favoritkamera var under några år världens minsta systemkamera Pentax A110. Mera om den här.

Några objektiv finns det också i kameraförrådet.

Inga kommentarer: