lördag, september 12, 2009

Sveriges Radio Naturmorgon

Klicka på bilden så blir den tydligareSenast jag rapporterade om mitt intresse för Naturmorgon, var jag irriterad på den nya programledaren Elin Lemel. Jag tyckte att det var en trist figur, men efter dagens program, kan jag notera ett lyft. Hon var helt enkelt lysande!

Dagens program innehöll dessutom en kort hälsning från Jan Danielsson som antagligen svävar över naturens egen himmels sköna ängder.

Jag har noterat att en mygga men ingen geting har hälsat på mig denna välsignat sköna sommar. En enda fästing har försökt bita sig fast på mig. Även Naturmorgonfolket konstaterade bristen på onödiga djur och frågan är vad det innebär för konsekvenser i naturens växelspel. För mig personligen har det känts skönt att slippa avrätta en massa småkryp som bara följer sina naturliga instinkter.

Jag är skeptisk till flumvänsterns aktiviteter, men eftersom jag inte har några synpunkter på hur resten av redaktionen använder sin fritid och eftersom ingen av dem låter sina politiska preferenser påverka världens bästa radioprogram, sänder jag ett varmt tack för ännu en fulländad Naturmorgon.

Nu ska jag ut och leta svamp i det härliga sensommarvädret.

Inga kommentarer: