fredag, januari 24, 2020

On a mission from God

Preach the Gospel at all times and when necessary, use words.



Orden anses av många vara citat från Franciskus medan andra anser att det inte är så.

Det spelar absolut ingen roll vilket!

Meningen i citatet är för mig avgörande.

Jag ska bara vara mig själv och försöka förstå inskränkta rädda människors olust inför användandet av Guds ord eller namn.

Skulle Gud bry sig om vilka kläder jag bär får han sparken med omedelbar verkan!

Skulle Gud bry sig om vilka kraftuttryck jag använder, hänvisar jag honom till en psykiater.

Gud är utanför tid och rum, omöjlig att beskriva och ingen levande människa vet något om Guds vilja och mening.


Från filmaffischen för Blues Brothers hämtades motivet till min favoritslips som kommer från slipsaffären Creole. Jag har tre stycken i omlopp och en i reserv. Två har jag slitit ut med skägget under hakan.
Rädda människor reagerar negativt när de ser min slips.
Det fantastiska med slipsen är att den öppnar för samtal.

Ofta med rädda människor som hävdar att det är
onödigt provocerande att bära en slips som denna men
oftare med reflekterande människor som utmanar till
andligt konstruktiva samtal om tro.

Jag har tre slipsar i omlopp och en i reserv eftersom de
inte längre finns att köpa.



Inga kommentarer: