tisdag, juli 28, 2009

Tomater 2009

Klicka på bilderna så blir de tydligare


Nu börjar tomaterna ta sig och de två plantorna i lerkrukor har växt något enastående. Dem toppade jag för två veckor sedan när de nådde taket. De andra fem av samma sort som står i rabatten, är aningen klenare, men de duger de också. De sju är av sorten Dansk export. Det tre i vita plastkrukor är Totem busktomater och de ser ut att ge en grym utdelning.

Jag kanske ska lära mig att göra tomatskulpturer.

Här finns allt i bloggen om mina tomatodlingar de senaste åren.

2 kommentarer:

Leif Ekstedt sa...

Hej!
Fyra Dansk Export två i varje
jordpåse. De får växa utomhus och börjar sätta igång med tomatpoduktion. Brukar bli sena
men ger bra tillbaka. Hjälper i början med "kyckling piller".
Lycka till med Din odling.

Germund sa...

Tack Leif!

Jag har under de senaste 20 åren experimenterat med olika tomatsorter och varje år kunnat konstatera att Dansk Export och Totem passar mig bäst. Många av de nya sorterna spricker lätt.

God tomathöst önskas dig:)