söndag, november 30, 2008

Bo klokt i Boklok

Klicka på artikeln så blir den läsbar
En gråtrist söndag och en efterhängsen förkylning är dåliga förutsättningar för mig. Då blir jag extra grinig och vill hitta något att avreagera mig på. Inget att reta upp mig på i tidningarna eller radion, ger mig egentligen bara en möjlighet; Dra ned mörkläggningsgardinen i sovrummet och invänta morgondagen.

Innan jag hann gå och lägga mig igen, föll ögonen på lokaltidningens artikel om "Bo klokt" och jag läste något som fick mig att dra upp gardinen igen, ta en dusch, klä mig och fånga dagen.

Bolånespekulationerna och bonusdirektörerna som får näring från risktagande i just bolånespekulationer, har lyckats sänka världsekonomin tillfälligt och i ett kort ögonblick av klarsynthet, riktas uppmärksamheten mot den osunda samhällsutveckling som bonusparasiterna har bidragit till.

Mitt i eländet kommer BoKlok in i mitt liv som en frisk fläkt.

Sedan 2004 har bostadsrättsföreningen BoKlok Fenix funnits i Enköping och jag har inte känt till det förrän nu.

Helsingborgs Dagblad skriver om BoKlok.
Realtid surar som vanligt.
BoKlok exporteras
The Herald skriver
Financial Times skriver
Journal Live skriver
DN skriver inte
SvD skrev lite
Sveriges Radio har haft en kort negativ notis
SvT trasslade till det

Läs noga artikeln överst och tänk efter!Visst ser det bra ut.Varför tiger de stora massmedierna?

Är det något skumt med projektet?
Finns det en gravad hund här?

Inga kommentarer: