torsdag, oktober 16, 2008

Motormagasinet


Jag brukar oftast hävda att Enköpingsposten är den enda tidning jag behöver, men kom i dag på att det finns en till. Nyss besökte jag tidningsåtervinningsstationen och gjorde mig av med de senaste tio årens Motormagasinet som jag sparat i förrådshyllor.

Jag bläddrade igenom några av dem men kände att de är färskvara. Många minnen väcktes och det började naturligtvis med med AGB eftersom jag hittade en gammal bilaga där jag hade skrivit om min första viktiga arbetsgivare AGB.

Alla sorters minnen relaterade till Motormagasinet och AGB dök upp så det blev en riktig nostalgistund. Många av de personer som jag hade förmånen att få lära känna, är borta nu. En av dem var Jonny Fleur som lämnade ett mycket stort tomrum efter sig. En annan var naturligtvis Harry Mauritz Lindqvist som lät mig bli servicechef i hans företag direkt efter min ingenjörsexamen. Honom mötte jag en kort tid innan han gick bort. Av en händelse nästan snubblade jag över hans rullstol på en flygplats i Schweiz.

Tidningen Motormagasinet är numera nästan min enda kontakt med den marknad som fascinerat mig i 60 år och som blev mitt yrkesterritorium under 30 av dem.

Inga kommentarer: