söndag, april 30, 2006

Testinlägg


Det blev något knas med mina blogspotinställningar efter inlägget om Neptuns Ark. Det här inlägget gör jag bara för att se om knaset var tillfälligt. Klicka på rubriken så får du se en teckning som Jan-Erik Garland aka Ritola, gjorde en gång när han såg min bil. Den såg faktiskt ut så. Jag hade obegränsad tillgång till extraljus och andra tillbehör genom jobbet på den tiden.

Den här bilen hade en överväxel som manövrerades med en liten spak på rattstången. Jag tyckte att det var fånigt och kopplade om systemet så att jag aktiverade överväxeln med en knapp på växelspaksknoppen. Samtidigt kopplade jag den gamla överväxelspaken till dubbla Fiamm rostfria tryckluftssirener med tre horn vardera och dubbla kompressorer.

Beklagligtvis glömde jag bort att informera hustrun som under en biltur till Södertälje, fick en smärre chock när hon på motorvägen skulle lägga i överväxeln.

Dylika tutor säljs inte numera på grund av risken för hörselskador.

Inga kommentarer: