måndag, april 16, 2012

Majblomman 2012

Klicka på "majblommor" längst ned 
kommer allt i bloggen om majblommor fram.
I dag startar majblommeförsäljningen igen och som vanligt skulle jag vilja köpa av alla säljande barn. Normalt brukar jag köpa av barnen som står vid vår ICA närbutik, men i dag ska jag nog handla majblommor på torget.

Traditionellt blir det en stor till bilen, en emaljpin, två kransar samt några standardblommor.
Dagens inköp - Allt i bloggen om majblommorna här

Hemma dammar jag av alla mina gamla majblommeskulpturer och senare ska jag göra ren den stora grönvita som finns på Jonnys grav för att påminna om hans älskade grönvita VSK. Hemma 1 och Hemma 2

Majblommans historia
Finlands sak är vår och även majblomman delar vi. Besök finska Folkhälsan här. De har en fantastisk butik där jag har köpt min vackra majslips som ska på i dag.
Allt i bloggen om majblommor här.
Pressmeddelande ett
Pressmeddelande två
Pressmeddelande tre
Pressmeddelande fyra
Pressmeddelande fem
Pressmeddelande sex
Smarteyes pressmeddelande
SvD
-

Inga kommentarer: