söndag, april 08, 2012

Äntligen! Jag har sett Hanna the movie.


Filmen Hanna motsvarade alla förväntningar trots att jag gärna hade sett en logisk fortsättning, men slutet var sannolikt det perfekta.

Handlingen höll inte ihop logiskt, men det var grymt rafflande och alla bilder var hänförande vackra.

Jag vet inte om jag ska se filmen igen, men kanske tillsammans med någon som har samma bisarra smak som jag har, om det finns en sådan person.
Jag brukar bli uttråkad redan 20 minuter in i en film för att det är för långa transportsträckor mellan händelserna, men den här filmen njöt jag av - varenda sekund. Dessutom innehåller den inte ett uns av romantik vilket gör den alldeles enastående.

Det enda som inte är positivt med Hanna, är att nu kan det knappast bli bättre i filmsoffan.

Allt om filmen

Saoirse Ronan, född 12 april 1994 ser ut så här i rollen som sig själv
Om filmen Hanna i bloggen innan jag såg den
Trailer Hanna
Filmbilder
-

Inga kommentarer: