fredag, november 11, 2011

11-11-11 - Elfte november år 2011



Det är den elfte november 2011 vilket skrivs 11-11-11 och elva minuter över elva sitter jag antagligen i min gamla gubbracer på motorvägen mot Grillby i en svindlande hastighet. 11-11-11-11-11-11 (år-månad-dag-timme-minut-sekund).

Innan dess kommer jag att ha tagit del av de nyheter som har störst betydelse för min omvärldsanalys och här kommer några av dem.

SvT SR SvD  DN

Många gånger har jag skrivit om socialdemokraternas förra ledare Mona Sahlin och fastställt att hon saknar all förankring i väljarnas vardag.

Jag tyckte att det var trist när hon avgick eftersom det sannolikt inte kunde bli en ännu sämre som efterträdare.

Det visade sig dock att sossarna lyckades välja en med helt obefintlig förmåga att tänka sig in i valboskapens tillvaro.

Det känns tryggt att socialdemokraterna leds av en frustande pajas utan politisk fingertoppskänsla.

Citat:
"Behandlar de inte Socialdemokraterna med respekt kan de köra programmen utan oss, sa Håkan Juholt."

Dumme Juholt förstår inte att respekt ska förtjänas och inte avkrävas omgivningen!


Om dagens datum skriver SvD bland annat följande:

"Pythagoréerna, som de kallades, ansåg att världen var skapad enligt en gudomlig plan. Skapelsen bars upp av matematiska idéer. Att studera tal innebar därför att tyda den gudomliga ordningen.

Denna tro på siffrornas magi kom att hålla i sig i över 2 000 år. I medeltidens Europa var det bara präster som fick utföra beräkningar. Tänkare som Johannes Kepler, Isaac Newton och Tycho Brahe letade efter en länk mellan matematik och mysticism.

I dag kallas det för numerologi, och brukar buntas ihop med horoskop och tarotkort. På en numerologs webbsida läser jag att man utifrån sitt namn och födelsedatum kan tyda vem man är och förutspå framtiden. Om man har personliga problem rekommenderas att man byter namn."
Läs resten!



Sydsvenskan har en kortare men lika bra artikel om 11-11-11.

Skånskan har en fototävling med 11-11-11 som tema och eftersom jag alltid har en kamera i ficka så kanske jag skickar in något i kväll.

Här finns uppmärksammade händelser under elfte november genom historien.

Den tragiska komedin SAAB Story fortsätter SvD

Carema väger de gamlas blöjor  för att kunna sända mera pengar till skatteparadisen. 
SvD

Wanja bonus Lundby-Wedin irrar vidare i det mentala dunkel som lyckligtvis sprider sig inom socialdummokratin SvD

Slutligen lite tecknad filosofi





-

Inga kommentarer: