onsdag, maj 04, 2011

Huggorm på gång!

Klicka på bilderna så blir de större
Huggormar är vackra djur

Nu är tiden när huggormarna söker sig till solvarma stenar för att tina upp efter vintern och eftersom det blir sommarvärme till helgen blir det ormsafari med kamera. Enligt Rapport  har redan oförsiktiga hundar och människor blivit bitna.

NRM om huggormar.

Jag brukar under normala somrar hitta många huggormar eftersom jag vet var jag ska leta, men förra sommaren fick jag tji.

I tidningen Dagen kan vi läsa om mannen som talar med ormar och vi får se om jag kan bjuda in till ormsafari i Enköping.

Allehanda varnar också för hoggormsaktiviteterna.

Pressmeddelande från Agria Försäkring.

Förra året kunde vi läsa i SvD och på Ekot om golfare som letar bortslagna bollar och blev ormbitna. Låt oss hoppas att golfarna har lärt sig något till den här sommaren.

Uppdatering 6/5 SvT  -  Huggormar i väggarna
-

Inga kommentarer: