torsdag, mars 20, 2008

Gånglåt från Knutby


Inför påsken kanske det inte passar så bra med en låt om hattifnattarna i Gränsta - Knutby, men jag tar risken. Det är ju ändå satir och det gillar jag.

Klicka på rubriken och läs mera om tokigheterna i Gränsta - Knutby!

Gånglåt från Knutby ◄ klicka där och lyssna på alla låtarna.

Jag har skriftligt tillstånd från den härlige Ewert Ljusberg, att lägga ut texten på nätet.

Gånglåt från Knutby

Det är mycken synd i världen, men jag syndar inte jag.
Jag har fått en vän på färden och han gör mig säll och glad
Han har fyllt mitt liv med lycka och jag bär ett saligt flin
Sen må hela världen tycka att jag är ett riktigt svin.
Jag är du och hej med Jesus och kan göra vad som helst
i vårt bön- och tugga tes-hus. Jag är frälst, ja härligt frälst.

Jag är du och hej med Kristus och han är min bäste vän.
Tycker jag min fru är trist då ska hon skjutas, jajamen!
Med den allsmäktige Guden har jag blivit du och hej.
Skit i alla tio buden för dom gäller inte mej.
Är man stark i tron så har´n en rätt till vad som helst för det
Jesus älskar alla barnen. Det gör pedofiler med.

O, vad fröjd att leva av ett sånt förhållande till Gud.
Bättre än en vinst på travet med min parhäst Kristi Brud.
Vi är du och hej med Herren Det är bara ”happy days”
Jag är hingsten, hon är märren när vi kör vårt eget race.
Vi botar med en handpåläggning dem som lider lätt och fort
och rider var natt med en gnäggning genom salighetens port.

I församlingen jag döper alla som vill göra bot.
Dom beundrar mig och köper allt jag säger utan knot.
För jag är så karismatisk och jag styr dom glatt och käckt.
Jag har sex med alla, faktiskt. Du, det kallar jag respekt!
Det är lammkött med bearnaisesås. Pengar bara strömmar till.
Jag är du och hej med Jesus, så jag gör vad Fan jag vill!

Var och en blir farlig på sin tro, ja!

Halleluja!

060713

Inga kommentarer: