onsdag, september 12, 2007

Finns det vackra kameler?

Klicka på bilden


"Den årliga skönhetstävlingen för kameler i Saudiarabien har ställts in." !

Klicka på rubriken och lär dig mera om kameler. Klicka på bilden och möt kamelen jag mötte. Bilden tog jag en gång under ett affärsbesök i Kolmården. De ville ha ett förslag till batteridrivna djurfodertransportfordon. För att illustrera problemet, tog den ansvarige mig med in i en stor djurfålla och medan vi där begrundade terrängkomplikationerna, hörde jag ett taktfast stampande bakom mig. Jag vände mig om och såg denna jättekamel komma lunkande mot mig. Det är lugnt sade djurexperten; han vill bara hälsa. OK tänkte jag och såg i fantasin, mig flygande över staketet efter en kamelklackspark, men denna bjässe var from och kelig som en kattunge. Det var en minnesvärd upplevelse.

Många har svårt för att komma ihåg skillnaden mellan kamel och dromedar.

Tro mig; det finns inga vackra kameler, men det finns riktiga gosekameler.

Inga kommentarer: