onsdag, oktober 17, 2018

Gud

Den som försöker tänka logiskt kommer fram till att om en allsmäktig gud finns, så är Gud utanför tid och rum samt skapare av allt på jorden, allt i Cosmos och allt annat.

Alltså kan inte logik tillämpas på tankar om Gud!

Om Gud är allsmäktig skapar gud allt i universum och allt i alla universum i evig oändlighet utan begränsning av rum och tid.

Gud skapar alltså all materia såväl levande som död!

Den som bortser från den ologiska logiken och tror att Gud är en personlig makt som gynnar bara dem som tror på ett visst sätt, är antigen korkad eller effektivt medvetandeprogrammerad.

Tror du att en allsmäktig gud utsåg en blodbesudlad krigsherre till sitt sista ombud till mänskligheten, är du sannolikt en andlig slav under villfarelser som ondskefulla människor har byggt upp för egen vinning.



Jag tror inte att gud sitter på ett moln
ovanför mig och planerar min tillvaro.



Jag tror inte att gud sitter och pysslar med
genetiska variationer för att utveckla allt levande


Jag väntar på min kallelse och kommer
ändå att bli häpen om den kommer.



Jag roas av bilderna på en förmänskligad
gud så som Jan Romare beskriver det






Jag tror inte på räkenskapens dag efter jordelivet!



Jag tror att räkenskapens dag är varje kvälls självrannsakan efter en aktiv dag.

JAG TROR!

Inga kommentarer: