tisdag, september 18, 2018

Leila Ali Elmi

Leila Ali Elmi lyckades kryssa sig in i riksdagen från tjugoförsta plats på listan vilket är en fantastisk prestation!

Jag har studerat hennes kampanj i den mån den har översatts och kan inte finna något demokratiskt klandervärt.

Hon har utnyttjat sina rättigheter på ett smart sätt och jag gratulerar henne till framgången.

Med till visshet gränsande sannolikhet har hon vunnit sin plats för att hennes agenda har tilltalat andra somalier men hon har bott i Sverige största delen av sitt liv och de intervjuer jag har lyssnat på, förstärker känslan av att hon lyckades utan rävspel.

Alla politiska val handlar, för kandidat A, om att få likatänkande att rösta på kandidat A.

Det positiva om Leila måste balanseras mot det negativa:





Rebecca Weidmo Uvell om Leila Ali Elmi

Joakim Lamotte om Leila Ali Elmi

Glorian ruttnade snabbt


Hon visade sig vara en ynkrygg!
Jag tycker väldigt illa om islam och slöjtvånget som medföljer.

Islams skapare var en krigsherre som med svärdet erövrade den arabiska halvön! Alla muslimer ska efterlikna honom med hela sin förmåga.

Slöjan är ett tvång för minst 95% av världens muslimska kvinnor och ingen kan övertyga mig om att det är annorlunda i Sverige.

Tar en muslimsk kvinna av sig slöjan publikt i en muslimskt dominerad svensk förort, kommer hon sannolikt att få problem med männen där.

Det förändrar inte mitt erkännande av Leila Ali Elmis prestation och mina gratulationer till henne.

Hon var helt enkelt bäst på att sälja sitt budskap och jag tror att hon kommer att bli en tillgång i riksdagsarbetet där det gäller att omsätta idé till praktisk handling trots att jag knappast kommer att gilla hennes agenda.

Inga kommentarer: