fredag, augusti 10, 2012

Svensk Bilprovning sålt




Min första viktiga och riktiga anställning var hos AGB i Täby och det första anställningsåret var en enda lång förberedelse med intensiv internutbildning för att klara jobbet som ansvarig för teknik, service och produktutveckling.

En av mina första kundkontakter var med en jämnårig ingenjör på AB Svensk Bilprovning. Han utvecklade testmetoder och medverkade i val av provningsutrustning.

AGB var det marknadsdominerande branschföretaget och vi utvecklade en såväl teknisk som social gemenskap med många spännande arbetsuppgifter.

Bromsprovare, billyftar och avgastest blev våra huvudsakliga projekt, men till det fogades många nya idéer som aldrig tog praktisk form mer än på ritbordet.

Samarbetet ledde till många resor i Sverige och Centraleuropa under tio år och det är en tid som jag minns med välbehag.


Nu är min gamla Bilprovning såld till ett bolag som styrs från Cypern.

Det ligger ingen värdering i det konstaterandet, men visst känns det lite skumt av skäl som jag inte kan redovisa publikt av respekt för PUL och kränkningseffekter.


Bilprovningens besked

SvD  -  SvD  -  SvD  -  Redeye  -  Ekot  -

Inga kommentarer: