söndag, mars 11, 2012

Melodifestivalen 2012

Klicka på bilderna så blir de större
Trots att jag officiellt fnyst föraktfullt åt melodifestivalens hopkok av sällsynt usel musik, måste jag här och i all hemlighet medge att jag då och då smygtittat på finalerna. Årets final såg jag i sin helhet av två skäl.
Det första skälet var en rocklåt med 60-talsstuk i Hillbillystil. Baby Doll med Top Cats fastnade hos mig direkt när jag hörde den i en raspig liten köksradio hemma hos min bästa vän för ett par dagar sedan och det andra skälet var vinnarlåten som på något sätt var oundviklig segrare på förhand. Om Hillbilly.
Här kan du se hela programmet igen.

På bilden syns en av de grupper som skapade Hillbilly-stilen och så här låter Dr. Humphrey Bate & His Possum Hunters

Medierna om melodifestivalen:

Ekot  -  SvT  -  SvD  -  SvD  -

Festivalhemsidan
-

Inga kommentarer: