måndag, april 28, 2008

Rapport från plantagen





För några dagar sedan blev det sorg i huset. Tomatplantagen hade nästan utrotats. Tre tomatplantor och en paprikaplanta som tidigt avskildes från de övriga, på grund av sin växtkraft, ser dock ut att ta sig bra. Den lilla potatisgrodden som jag planterade i en jordfylld filkartong, ser också ut att trivas. Blir det potatis av den, så blir det en glad överraskning.

Klicka på bilderna så blir de tydligare. Klicka på rubriken och se äldre plantagerapporter. Rulla ned förbi denna som ligger överst.

7 kommentarer:

Anonym sa...

ack ack ack, gubbe lilla ;) i sommar åker jag till enköping för att träffa några polare, du ska inte ta och gömma dig då kanske? och sen så får du gärna se detta som ett hot om du nu vill det och polisanmäla mig =) men jag har bara sagt att jag ska dit ;) inte att jag ska göra något eller ja nånting på/med dig.... men iaf! sen kan du hälsa dina "vänner" på flashback att Johan Eckerwall "Ynglingen" som dom påstår att jag är rädd för helge att han ska sprida nånting? vad ska han sprida? att han försökte sig på mig när jag var liten? runt 12-13 år ska han sprida det? =) ack ack ack jag är inte rädd för han eller Något som skrivs på internet ;) vad jag vet så kommer helge antingen vara död inom ett par år eller när han kommer ut =) och nej tyvärr jag har inget med det att göra ;) CIAO // Johan "N1nj4r3fl3x3s" Eckerwall

Germund sa...

Hej Johan,

Varför skulle jag gömma mig? Tycker du att din närvaro i min hemstad bör skrämma mig så överskattar du grovt din betydelse.

Anonym sa...

haha ;) jag sa bara "du ska inte ta och gömma dig då kanske?" och det enda jag helst skulle vilja är att träffas, prata och dela visioner! men eftersom jag gav dig fel uppfattning av det hela så förstår jag.... men men, folk är väl som dom är!

Anna-lena,Malin och Hanna sa...

Hej!
Vi är tre studenter som läser Medie- och kommunikationsvetenskap vid Uppsala universitet. Just nu skriver vi en B-uppsats om bloggar och identitet. Vi söker bloggare i Uppsalaområdet som kan tänka sig att delta i intervjuer som bland annat kommer att handla om vilket syfte bloggen fyller för er som bloggar. Om Du tycker det låter intressant och vill veta mer, maila då oss på metod@live.se så skickar vi mer information.
Hoppas vi hörs!
/ Malin, Anna-Lena och Hanna.

Germund sa...

För läsare som undrar vad Johans besynnerliga kommentarer har med tomater att göra, fins kanske en förklaring här eftersom Johan har kopplingar till Knutbysekten. Det blir lätt lite konstigt när det handlar om Knutby;)

Germund sa...

Det lilla ordet finns stavas med två n

Germund sa...

För övrigt kan jag berätta att den lilla vita potatisgrodd som jag satte ned i jorden, blev en planta som jag stagade upp och lät den växa till en och en halv meters höjd. Då bar den massor med gröna frukter som liknade tomatkart och i jorden fanns det några välsmakande potatisar. Det räcker alltså med att plantera groddarna.

Tomatskörden blev enorm och en physalisplanta som jag köpte, blev stor som ett litet päronträd och kvävde två närliggande tomatplantor. Det blev flera hundra små söta rödgula frukter.
BILD