fredag, oktober 18, 2019

islamofobi

För fem år sedan under valkampanjen kallade jag en centerpartist, en vänsterpartist, en miljöpartist och en socialdemokrat för inkompetenta politiska parasiter.

Två av dessa politikens dödgrävare lyckades trigga en journalistpraktikant som var ensam på en nästan semesterstängd tidningsredaktion.

Journalistmuppen ville intervjua mig om mina synpunkter på islam och intervjun slutade med att jag avfärdade honom som en korkad nyttig idiot och resten är historia.

Mina obekväma åsikter handlade bland annat om alla islamiska predikanter (imamer) som i sina fredagsböner hetsade mot kristna.

Nu ingriper Säkerhetspolisen mot den ena efter den andra av dem – "vad vad det jag sade" passar bra här!

Det som kanske mest retade upp PK-isterna  (de politiskt korrekta) var att jag gång på gång sammanfattade islam så här:

Studera alla islamdominerade länder!

Beakta dessa länders förhållande till:


demokrati
jämställdhet
jämlikhet
religionsfrihet
samkönad kärlek
konfessionsfri utbildning
tryckfrihet
religionsfrihet
inställning till kristna

Nu har jag en känsla av att Säpo kan komma att granska ledarna för Rushd, Rashid Musa, entreprenörerna i partiet Nyans och några filurer till.



Inga kommentarer: