fredag, januari 05, 2018

Besöksstatistik

Det är intressant att bloggen är hyfsat välbesökt trots att jag avstår från att skriva om politik och islam.










Så här ser det ut numera ▲ Förut kunde det vara mer än tusen besökare per dag.

Det känns meningslöst att skriva om politik eftersom politik på övergripande samhällsnivå, är förruttnad av maktkorruption.

Islam lämnar jag av två skäl.

Skäl ett och det viktigaste: Många av mina vänner blir oroade när jag exponerar koranens budskap.

Skäl två: Beröringsskräcken som de flesta känner inför islams tvångsmekanismer.

De talar om islamofobi och det bör vi verkligen tala om!

Fobi betyder rädsla för något man inte känner till och jag kan försäkra er att min motvilja inför islam beror på att jag har studerat islam i mer än 20 år.
Erik Helmersson sammanfattar problemet träffsäkert


Svenska Kyrkans ledning sviker de förföljda kristna och då tappar jag lusten att försöka påverka i fortsättningen.

Inga kommentarer: