fredag, april 26, 2013

Kebab en genväg till magsjuka

Klicka på texten så blir den större


Det bekymrar inte mig om muslimer får i sig fläskkött eftersom jag anser att när religionen påverkar matvalet, handlar det om primitiv vidskeplighet där en tänkt gud lägger sig i vad en människa äter.

När samme gud dessutom har synpunkter på hur man klär sig samt hur och när man ber, blir det bara fånigt enligt min ringa mening.

Däremot har kebabdebatten som pågår, visat hur kött hanteras med väldigt många mellanhänder och långa transporter med tvivelaktiga kylningsmöjligheter.

Tre gånger har jag blivit rejält magsjuk de senaste sju åren sedan jag flyttade till Enköping.

Alla tre gångerna efter att ha ätit kebab på pizzerior.

Jag kan naturligtvis aldrig vara säker på att kött som ursprungsmärkts med svensk eller dansk produktion, är bättre eller säkrare men det känns säkrare.

Det blir inga chanstagningar i fortsättningen.

Dessutom ska  det stå Norrmalms eller Andersson & Tillman på korvpaketet för att jag ska lita på att jag får hälsokost.
-

Inga kommentarer: