måndag, september 27, 2010

Rymdambassadör Mazlan Othman tar hand om utomjordingar

Klicka på bilden om du vill läsa texten längst ned

Japp!Du ser rätt , -det står " United Nations Office for Outer Space Affairs"

Inom Förenta Nationerna (FN / UN) finns en avdelning som har ansvaret för kontakter med varelser från det stora alltet utanför vår kära jord och till ansvarig utsågs nyligen Mazlan Othman.

När ET eller små gröna gubbar från Mars besöker oss, kommer de att hälsas välkomna av Mazlan Othman från UNOOSA.

Jag hoppas innerligt att en av hennes första åtgärder blir att avskaffa benämningen "Aliens" för våra vänner i yttre rymden. Aliens betyder främlingar och inget annat. Den korrekta benämningen är utomjordingar = Extraterrestrials.
TV4 var först i Sverige med den sensationella nyheten och nu kommer jag att hoppa jämfota i otålighet tills jag får veta vilka som blir våra första gäster från rymden. Politikerbloggen hakar på.

Eftersom jag är aningen konspiratoriskt lagd till sinnet, ser jag en koppling mellan vetskapen om att något är på gång och denna utnämning.

Först bland de seriösa utländska medierna är min favorit Telegraph.
Telegraph om de jordiska tecknen om att ET är här eller har varit här.
Telegraph om hur vi gömmer oss för ET.
Telegraph om hur ET är oigenkännlig för oss.

 Jag antar att påven måste assistera om gästen är FSM.
Låt oss hoppas att närkontakt för första gången, blir mysigare än storyn i "Mars attacks", en film som kan ses om och om igen

Dementi från Robert Cumming i kommentarshörnan

Inga kommentarer: