lördag, augusti 03, 2013

Den vita stenen och Naturmorgon med ylande vargar

Klicka på bilderna så blir de större

Den här lördagens två första timmar fylldes av själsberikande radiolyssnande.

Först elva minuter med Anna Gryningstjerna som berättade om ditt riktiga namn som står skrivet på en vit sten. Lyssna
"“Det är inget smeknamn, inget släktnamn, inget dopnamn. Det är ett namn, ett ord som är identiskt med oss. Det sammanfaller med oss. Det är oss. Vi kan också säga att det är ett ord, som Gud uttalade, när han ville att vi skulle bli till...”

- När jag läser de raderna föds en oändlig längtan efter det namnet, efter att vara ett med namnet. Efter att få vara den jag egentligen är.

- Jag längtar efter den stunden när den vita stenen läggs i min hand. Jag tänker mig att den är sval och slät. Och där står mitt namn, det namn som är jag."


Programmmet Vid dagens början följdes av Naturmorgon med insekter och ylande vargar.

Naturmorgon fylldes i huvudsak av ämnet som jag länge har vädjat till dem om att få höra. Småkrypens värld är fantastisk och avgörande för människans överlevnad. Lyssna på hela programmet


Allt i bloggen om Naturmorgon här

-

Inga kommentarer: