söndag, februari 05, 2012

Vademecum en bedragarnas produkt

Klicka på bilderna så blir de större
Redan som barn lärde jag mig att dagligen använda Vademecum munvatten för att skapa en god munhygien. Av slentrian och naiv tilltro till produktansvarsmedvetna tillverkare, har jag fortsatt att använda munvattnet som på 80-talet kompletterades med bra tandkräm. Tyvärr har tandkrämen sedan dess utvecklats av cyniska skojare som skriver så här:
Bilden avslöjar sanningen!
Varumärket ägs av tyska Henkel och marknadsförs i Sverige av Hartford.

Jag ska fråga Hartford och Tandläkarförbundet vad de anser om bluffen och återkommer om de vågar svara.

De är hovleverantörer också men jag tvivlar på att kungen & Co har en aning om vad de borstar tänderna med.
Den här produkten rekommenderas av Tandläkarförbundet och jag undrar om någon där har en aning om vad de rekommenderar. Deras e-postadress: kansli@tandlakarforbundet.se
-

Inga kommentarer: