De naiva nyttiga idioterna på bilbranschredaktionerna tiger skamset nu om jag frågar efter nyheter om elbilen Uniti.
Redan från början förklarade jag för dem att Uniti är ett luftslott byggt av bidragsentreprenörer men journalisterna var lättlurade som vanligt.
Fram till maj 2019 var Uniti-releaserna högfrekventa men nu är det tyst och stilla.
De samarbetspartners som Uniti-folket hänvisade till, undrar varför.
Jag hoppas bara att ingen har blivit lurad att investera i luftslottsbygget.
Lokaltidningen Landskrona:
"Elbilsbeställningar för 500 miljoner kronor uppger Uniti
Elbilstillverkare förhandlar med samarbetspartners
Av Per Eeg-Olofsson
LANDSKRONA. I december förra året visade elbilstillverkaren Uniti upp en prototyp till sin elbil Uniti One under stort pådrag i gamla Thornfabriken i Landskrona, där tillverkningen ska ske då den väl kommer igång.
Två varianter ska det bli av den lätta elbilen som har en räckvidd på 15-30 mil, en enkelsitsig och en tvåsitsig. Särskilt den tvåsitsiga varianten har väckt stort intresse uppger företaget i ett pressmeddelande, där man också uppger att företaget nu fått in beställningar som motsvarar en försäljning för 500 miljoner kronor.
Unitis strategi är att inte sälja bilarna via traditionella bilhandlare, istället kan de beställas via Unitis hemsida och hos hemelektronikkedjor, Uniti har ett samarbete med hemelektronikjätten Mediamarkt.
Precis som tidigare uppger Uniti att målet är att de första bilarna ska levereras under slutet av 2019. Enligt Sydsvenskan/HD:s näringslivssidor 8till5 är Uniti nu i slutförhandlingar med potentiella partners som ska vara med och bygga bilarna. Samtidigt pågår också en ny finansieringsrunda som ska få in mer kapital till bolaget."
Allt om Uniti i bloggen
Allt om Uniti i bloggen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar