Klicka på bilderna så blir de tydligare. Överst - Tvåvånings flygande charterfärja.
Underst - Nästa projekt? Fyrvånings flygande höghus för
Underst - Nästa projekt? Fyrvånings flygande höghus för
3000 passagerare?
Mera om flyg här - rulla ned förbi första inlägget.
Klicka på rubriken och läs om flygfarkoster.
I ett tidigare inlägg om flyget hoppades jag att passagerarflygets störst- och rymligast-tävling, var över efter introduktionen av Airbus 380.
Nu kommer 380 Stretch och konkurrenterna får hicka.
Den första versionen kan ta mer än 800 passagerare och den senaste ska rymma upp till 1000 meckapilgrimer
Enlig Tim Clark, vd i EADS är intresset för en förlängd A380 mycket stort, särskilt från de stora arabiska flygbolagen som har omfattande trafik med muslimska pilgrimer mellan Saudiarabien och de stora muslimska länderna i Asien och Afrika.
Ett plan av den första versionen ska bli privatflygplan åt en av Qatars oljeshejker. 600 kvadratmeter flygande beduintält. Det planet kommer antagligen inte att få så många flygtimmar så att det blir en extrem miljöbelastning, men tänk er när de nya planen ska frakta stenskådare tur & retur Medina.
FN-panelen IPCC har konstaterat att charterflyget utgör en påtaglig miljöbelastning
SNF om flyget.
LFV om flyget och miljön
Nu kommer 380 Stretch och konkurrenterna får hicka.
Den första versionen kan ta mer än 800 passagerare och den senaste ska rymma upp till 1000 meckapilgrimer
Enlig Tim Clark, vd i EADS är intresset för en förlängd A380 mycket stort, särskilt från de stora arabiska flygbolagen som har omfattande trafik med muslimska pilgrimer mellan Saudiarabien och de stora muslimska länderna i Asien och Afrika.
Ett plan av den första versionen ska bli privatflygplan åt en av Qatars oljeshejker. 600 kvadratmeter flygande beduintält. Det planet kommer antagligen inte att få så många flygtimmar så att det blir en extrem miljöbelastning, men tänk er när de nya planen ska frakta stenskådare tur & retur Medina.
FN-panelen IPCC har konstaterat att charterflyget utgör en påtaglig miljöbelastning
SNF om flyget.
LFV om flyget och miljön
Mera om flyg här - rulla ned förbi första inlägget.
Klicka på rubriken och läs om flygfarkoster.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar