torsdag, juni 25, 2020

Ärkebiskop Antje Jackelén

Jag har många goda vänner som har mött ärkebiskopen och fascinerats av hennes karisma.

Det kan jag förstå och respektera men jag kan inte respektera Ärkebiskopens agerande under och efter migrationskrisen för fem år sedan,

Kampanjen "Mitt Kors" startades som en manifestation för utsatta kristna.

Ärkebiskop Antje Jackelén och hennes kommunikationschef Gunnar Sjöberg agerade fördömande tillsammans med andra politiskt korrekta ledande personer.

Gemensamt för dem var att de vägrade kommentera muslimers terror mot kristna flyktingar på svenska asylboenden.

Jag upprepar; Gemensamt för dem var att de vägrade kommentera muslimers terror mot kristna flyktingar på svenska asylboenden!

Jag vet ännu inte om det var okunskap, ovilja, feghet eller partiskhet men faktum var att varje gång en muslim var utsatt, agerade de med kraft.

När kristna flyktingar förföljdes för sin tro, på svenska asylboenden teg de, blundade de och höll för öronen.

Det sveket kan ärkebiskop Antje Jackelén aldrig få förlåtelse för! 








Inga kommentarer: