fredag, mars 08, 2013

Internationella kvinnodagen 8/3 2013



I dag på årets kvinnodag ska jag avstå från de politiska och religiösa aspekter som har präglat min kvinnohyllning varje åttonde mars hittills.

I dag handlar det bara om den kärlek, värme och vänskap som gör livet ljust och harmoniskt.

I dag vet jag att jag är en avundsvärd gammal man som är upptagen i en gemenskap med kloka och generösa unga kvinnliga medmänniskor.

I dag kan jag konstatera att de människor som står mig närmast är kvinnor.

Allt i bloggen om kvinnodagen


I radions P2 klockan 19.00 till 22.00 sänds musik från Unescos högkvarter i Paris. Tillsammans med Radio France firar man kvinnodagen med ett nytt stycke av performanceartisten Charlotte Engelkes. SvD 

Under många år var kvinnodagen en manifestation av, med och för rabiata vänsteraktivister som anslöt sig till påståendet "män är djur".

I dag känns det som att kvinnodagen har fått en återställare och att man inte längre behöver tillhöra  kategorin ultrafeminister för att fira den internationella kvinnodagen som ser ut att återfå sitt värde.

SvD  

Tack alla underbara kvinnor som gör mitt liv till en gränslöst upplevelserik tillvaro!

Klicka på texten så blir den läsbar

-

Inga kommentarer: