söndag, mars 17, 2013

Bandyfinal 2013

Klicka på bilderna så blir de större
I dag klockan 15.30 borde jag finnas på plats med portfölj och keps. Platsen är naturligtvis bandyrinken på Friends Arena, men jag har utan att tveka, prioriterat änglagemenskapen.

Sandvikens järnladies visade vägen igår



Jag kommer att sporadiskt följa matchen per radio och hoppas på en repris från gårdagen

Kanske hinner jag se slutet på tv och jag känner på mig att nollåttorna får spö i dag också. Radiosporten - SvD - Hemsidan för SAIK - P4 Gävleborg - Alla tidigare finaler - Svd - SvD

Uppdatering klockan 17.50: 9-4 till Hammarby och total kalablik innan matchen var slut. Stålmannen var svagare än järnladyn. SvDAllt i bloggen om bandy

För dig som inte vet vad som skiljer den ädlaste lagsporten bandy från de mera primitivt praktiserade avarterna fotboll och ishockey, kommer en snabbkurs här




Alla tidigare bandyfinaler


Notera vilka som har vunnit mest!


-

Inga kommentarer: