söndag, april 12, 2020

Corona del 24 – Döden

Det är svåra tider för mänskligheten nu.

Nästan alla oroas för att de ska dö och det finns ingen tröst att ge.

Alla kommer att dö!

Ingen kan muta döden.


Korset är en obeskrivligt viktig symbol för många av oss
och för mig den viktigaste tillsammans med hjärtat och ankaret.

Den kombinationen står för tro hopp och kärlek.


Under ett långt liv med många nära-döden-upplevelser under sjukdomar och efter olyckor, har jag vant mig vid att dödens hantlangare köar utanför min dörr och nu upplever jag ofta att de knackar otåligt på dörren.

Vore det inte för all fantastisk kärleksfull gemenskap som har präglat mitt liv de senaste åren, skulle jag kanske inte be dem vänta ännu en tid.


Snart öppnar de dörren och kallar på mig.

Jag är redo. Själen är mogen.

Det är ofrånkomligt.

Det är naturligt.

Det är gott!


Inga kommentarer: