tisdag, december 01, 2009

Bragdguldet 2009

▲BILDTILLÄGG EFTER UPPDATERING▲


Klicka på rubriken och läs om tidigare bragdguldvinnare

Aldrig sedan Stenmarks dagar har det för mig varit solklart vem som ska vinna bragdguldet och det märks i dagspressen att vi är många som tror på Helena Jonsson.

Skidskytte är en idrottsgren med krav på styrka, uthållighet, koncentration och förmåga till avslappning mitt i stressen.

Ingen har klarat det som skidskyttedrottningen Magdalena Forsberg, men Helena Jonsson är i närheten.

Med en timme kvar till nämndens beslut, kan jag inte se någon fullvärdig konkurrent till Helena även om jag söker utanför de nominerades skara.

Uppdatering 13.10
Det blev rätt vinnare!

Om det fanns ett pris för bästa idrottsgren skulle min lista se ut så här:

Snooker, nine ball och eight ball på delad första plats. Mitt motto: "så få spelare per boll som möjligt", ger alla biljardformer ett oslagbart övertag på primitiva aktiviteter som fotboll och annat meningslöst tidsfördriv.

Storslalom på andra plats. Jag älskar alpint generellt, men storslalom är en studie i teknik och skönhet. Bäst är det när de kvinnliga åkarna tävlar. Sabina Panzanini och Deborah Compagnoni var i en klass för sig. Min storslalomkarriär

Curling och Bowls delar tredjeplatsen och sedan är det rätt tomt.

Inga kommentarer: