lördag, februari 16, 2013

Lördagsreflektion

Klicka på bilderna så blir de större
Ett brustet hjärta kan läkas när många goda hjärtan samverkar och bygger upp kraften som krävs för att leva harmoniskt i vardagen

Radioprogrammet Vid dagens början påminde mig i morse om att de sociala banden är viktigare än blodsbanden för livskvaliteten


Mitt liv har gått från desorienterat kaos till strukturerat kaos under det senaste året och detta enbart tack vare några kloka unga kvinnor som har visat mig det stora som kan finnas i det lilla.
Jag brukar dagdrömma om alternativa livssituationer men just nu känner jag att det vore en nåd att få behålla nuvarande läge så länge som möjligt.

Min omvärldsanalys har skiftat fokus och jag börjar släppa tankarna på alla fel jag har gjort och i stället försöka göra rätt i fortsättningen.
-

Inga kommentarer: