torsdag, februari 21, 2013

Korvakademien för godare korv

Klicka på bilderna så blir de större
Efter en barndom utan korv men med gott om kött, blev jag präglad.

Korv är bland det godaste mina smaklökar kan få uppleva, men det ska vara god korv och det är inte så vanligt i hyllorna hos Coop, ICA och Willys. Dock finns där lysande undantag som alltid representeras i mina fryshyllor hemma. I dag blev det Norrmalms choritzogrillare från Melkers och i morgon blir det sannolikt något från Andersson & Tillman. Den godaste korven får jag dock från Tillmans i Bollnäs


På väg hem från gymmet i morse, hörde jag på Radion att det finns något som heter Korvakademin vilket gjorde mig extra euforisk som pålägg på lyckokänslan efter en gym-urladdning


Deras korvspecifikationer och bilder från Korvfestivalen.
-

Inga kommentarer: