fredag, juli 05, 2019

Politisk parasit som nyttig idiot

En vän som googlade mitt namn hittade en bloggare som tydligen lider av traumatisk stress efter att jag kallade honom för politisk parasit för många år sedan.

Min googlande vän blev fascinerad och grävde lätt i vederbörandes handel och vandel.

Det verkar vara en tämligen harmlös korpulent person som är marionettdocka för de starkare krafterna i sitt parti.

Nu kanske vederbörande dock är bitter över att ha blivit passerad på vägen mot den ledande posten när kompetens vägde tyngre än vilja och……...

Vederbörande verkar vara en fåfäng person som lägger ned mycket arbete på ansandet av sin ansiktsbehåring.

Det kanske blir så när man i brist på genuint positiv självinsikt känner sig manad att försöka kompensera sina egna begränsningar.

Jaja; Uppmärksamheten roar mig 😂

Den här filuren läste två avsnitt i min blogg och tolkade dem som djävulen tolkar Bibeln.

I det ena spred jag en videosnutt där ett ökänt snattarpar stoppade kosmetika i tantens kjol och jag raljerade om hur man kan använda en Z-kjol.

I det andra skrev jag om den så kallade hederskulturen som jag kallar skamkultur.

Där hävdade jag att det finns så många svenska skamsvin så att importen från Mellanöstern blir droppen.

Han och en miljöpartist, en vänsterpartist och en partivän som jag hade inkompetensförklarat gick ihop och övertygade en nybakad journalistpraktikant att skriva en story om mig.

Journalisten ringde mig för att få storyn godkänd och när han var klar avfärdade jag honom som oseriös med en vänsterpolitisk agenda.

Skriv vad du vill sade jag och det gjorde han.

Det märkliga med den artikeln var att de enda tre som åberopade den, var upphovspersonerna.

Inte en enda av mina vänner verkade ta den på allvar och det märkligaste är att jag fick en massa nya vänner.


Inga kommentarer: