lördag, januari 05, 2013

En låga har slocknat



Den här bilden tog jag när Fryshuset och Vattenfall delade ut Energispridarpriset till Ungdomens Ark i november 2009.

På grund av enfaldiga Mååna, skrev jag mycket om den socialdemokratiska aristokratin på den tiden och tydligen hade Anders Carlberg vid något tillfälle fått en släng av dyngspaden för hans kommentar när vi presenterades, var att nu skulle jag bara få uppslag till snälla ord, men skepsisen syn i hans kroppsspråk. Klicka på bilden så blir den större.

Jag tyckte ofta att Anders Carlberg var politiskt korrumperad, men när det gäller arbetet mot ungdomars missbruk och destruktiva gängbildningar, var han en oersättlig förgrundsgestalt och det är många med mig som har anledning att känna sorg i dag.


Med hopp om att det finns goda krafter som håller lågan flammande, viskar jag Vila i frid!

Ekot - SvD - DN - Fryshuset - Minnesskrift -

Inga kommentarer: