Sidor

lördag, maj 25, 2019

Uniti säsong 7 avsnitt 1 -- början på slutet.

Listan över besvikna partners är lång och det här är bara några av dem:

Silverstone
Bird Group
Kuka Robotics
Siemens
Karlskrona kommun
Mediamarkt
Diverse konferenscentrum
Diverse expohallar
Diverse hotell

Kronofogden har små möjligheter att hjälpa investerare.

fredag, maj 24, 2019

Towel Day 2019







Dan före dan


måndag, maj 20, 2019

lördag, maj 18, 2019

Hamas

Wikipedia

Hamas stadgar

Hamas stadgar utgavs 1988 och anger huvuddragen i organisationens ståndpunkter. Stadgarna identifierar Hamas som Palestinas Muslimska brödraskap och uppger att medlemmarna är muslimer som "fruktar Gud och hissar Jihads fana framför ögonen på förtryckarna". Stadgarna manar till ett slutgiltigt skapande av en islamisk stat i Palestina, istället för Israel och de palestinska territorierna samt utplånandet och upphävandet av Israel.

Stadgarna anför: "vår kamp mot judarna är mycket viktig och mycket allvarlig", och innehåller hänvisningar till antisemitiska vandringssägner som påståendet att judarna, genom att slugt manipulera imperialistiska länder och med hemliga föreningar, låg bakom vitt skilda händelser och katastrofer så långt tillbaka i historien som den franska revolutionen. Bland stadgarnas kontroversiella påståenden finns följande: "Tiden är ej kommen innan muslimer bekämpar judarna [och dödar dem]; tills judarna gömmer sig bakom stenar och träd som vill skrika: Å muslim! Det gömmer sig en jude bakom mig, kom och döda honom!" För att rättfärdiga kampen mot och dödandet av israels judar citerar stadgarna också islamiska religiösa texter som framställer palestinakonflikten som en naturligt oförenlig strid mellan judar och muslimer och mellan judendom och islam, och att det enda sättet att verka i kampen mellan "sanning och falskhet" är genom islam och med jihad ända till seger eller martyrskap. Stadgarna tillägger att "inte kännas vid delar av Palestina innebär att avsäga sig delar av religionen" islam.

Khaled Meshaal, en av Hamas ledare, sade 2010 att stadgarna är "historia och inte längre relevanta, men de kan inte ändras av interna skäl." Hamas har distanserat sig från sina stadgar sedan de började verka politiskt. 2008 sade Ismail Haniyeh, en annan av Hamas ledare, att rörelsen kan acceptera en palestinsk stat baserad på 1967 års gränser, och han erbjöd en långvarig vapenvila med Israel. I kontrast till detta har dock en annan av Hamas ledare, Mahmoud al-Zahar, sagt att 1967 års gränser skulle vara "bara en fas" tills att palestinierna har återtagit hela landet.









fredag, maj 17, 2019

Imamerna och extremismen

Jag har tröttnat på Johan Westerholms (Ledarsidorna) krigståg mot Centerpartiet och socialdemokratin men stundtals har Westerholm sin ljusa stunder som här när salafistmupparna hamnar i fokus.

Det är knappast en slump att SÄPO agerar under ramadan som börjar på kvällen den 5 maj och slutar 4 juni.

EXPO

Citat:
"Abu Talal känner den gripne Gävleimamen Abu Raad. De båda sitter i samma kommitté vid Islamiska förbundet för social utveckling, som delar adress med Gävle moské.
 
Abu Raad är centralfiguren för det radikalislamistiska klustret i Gävle-Västerås och har uppmärksammats för att bland annat hylla IS och förespråka dödsstraff för homosexuella.
Imamen Fekri Hamad är en del av Gävle-Västerås-klustrets inners krets. Han startade och drev den lokala kampanjen i Gävle-Västerås för att få Abu Raad fri, till dess att han själv greps den 8:e maj.
Även den gripna imamen i Umeå, Hussein Al-Jibury, har nära kopplingar till Abu Raad."



Fjollstollarna Anne Ramberg och Jan
Guillou stormar till imamernas försvar
vilket var väntat och nu väntar jag
bara på att Ardin, Bjereld och Veiderud
ska ge sig in i kampen för imamernas
rätt att sprida sina jihadbudskap.







I dag är Muslimska brödraskapet en stor aktör i organisationslivet i Sverige. Genom Islamiska förbundet, Sveriges muslimska råd och en rad sidoorganisationer drivs agendan med krav på att ge muslimer särskilda rättigheter och en särlagstiftning enligt sharia. De har så klart gjort allt för att förneka det, men det går inte längre att komma undan. Det är dags för Islamiska förbundet att lägga korten på bordet, skriver forskaren Sameh Egyptson.



När man läser kravlistan som SMR lämnade vid första kontakten med Socialdemokraterna 1994 blir man förvånad över hur en liten grupp aktivister målmedvetet lyckades driva igenom sin agenda i praktisk politik
Nyligen (2018-03-11) skriver Aldebe på sin Facebooksida att innehållet och formuleringarna i hans brev till partierna 2006 var ett resultat av ett gemensamt beslut i SMR:s styrelse, där Mustafa Kharraki, Helena Benaouda, Elvir Gigovic och Mehmet Kaplan då satt. Aldebe erkänner dock att han begick ett misstag. Han hade inte prioriterat de olika kraven som slagits fast vid mötet, när han skrev till partierna, vilket han säger att han djupt ångrar. Han kritiserar samtidigt att hans tidigare vänner i styrelsen använde honom som syndabock för att kunna behålla relationerna till den politiska makteliten.
Trots krav från dåvarande Socialdemokratiska partiordföranden och statsministern Göran Persson att Broderskapsrörelsen skulle bryta alla kontakter med icke-demokratiska organisationer, uttalade dåvarande broderskapsordföranden Peter Weiderud till Sveriges Radio att Aldebe inte var ordförande för SMR och att broderskapsrörelsen skulle fortsätta ha dialog med SMR.

Här på GP-debatt krävde jag i januari 2014 att Tro och Solidaritet (Broderskapsrörelsen nya namn) skulle lägga alla kort på bordet vad gäller samarbetet med islamister och deklarera hur de såg på samarbetspartnerns politiska värdegrund och vilka ”muslimer” som skulle inkluderas i vallistor år 2002. Svaret från Weiderud på GP-debatt var inte tillfredställande, särskilt med tanke på hur Tro och Solidaritet försvarade Omar Mustafa, dåvarande ordförande för IFiS, under sin tid i partiets styrelse. Svaret visar i stället att Tro och Solidaritet har svårt att skilja mellan muslimer, troende muslimer och islamister.

När man läser kravlistan som SMR lämnade vid första kontakten med Socialdemokraterna 1994 blir man förvånad över hur en liten grupp aktivister målmedvetet lyckades driva igenom sin agenda i praktisk politik. Trots misslyckandet att få en egen sidoorganisation i Socialdemokraterna och kvotera sina medlemmar på vallistor, har den nya strategin med individuella medlemskap i svenska partier visat framgångar, särskilt när identitetspolitiken råder. I dag är Muslimska brödraskapet en stor aktör i organisationslivet i Sverige. Det slussas årligen hundratals miljoner i skattepengar genom IFiS:s dotter- och sidoorganisationer.
Tack vare de här bidragen och kontakten med den politiska eliten skapar de successivt ett parallellt samhälle. Islamiska skolor, moskéer och föreningar med en fundamentalistisk tolkning av islam hindrar integrationen i stället för att stärka den, som ska vara fallet enligt bidragens villkor. Det är nu dags för IFiS att lägga alla korten på bordet. Det är inte lönt att förneka sin fundamentalistiska värdegrund. Fundamentalism är och kommer alltid att vara ett hot mot demokratin. Vita lögner håller inte längre.

Sameh Egyptson

forskare i interreligiösa relationer, Lunds universitet

tisdag, maj 14, 2019

Knutby säsong 7 avsnitt 1

Tre låtsaspastorer från knutbysekten ska åtalas.

Mera om Knutbyligan

En är redan frihetsberövad och jag hoppas att de andra tre pajaserna får långa fängelsestraff.

Dessutom hoppas jag att de övriga knutbyförtryckarna hängs ut publikt.

Åsa  Waldau/Jacobsson/Björk/DrottningTirsa/kristi brud samt jesusreserven UF och arbetsledaren PG var ledare i sektstian.

För deras skull hoppas jag att det finns ett helvete!

Ledarna för dödskulten i Knutby förtjänar evigheters kolskyfflande i helvetets hetaste pannrum.

Det förtjänar också att det första mordet tas upp igen. PG bör förklara varför han sanerade mordplatsen innan polisen hann dit!

Mera om det på Rellobloggen.◄klicklänk







Allt om knutbysekten








Jorden och Månen

När sysslolösheten gnager, börjar jag gräva och den här morgonen har jag grävt i Jorden (planeten alltså) och på månen.
Våra geologiskt geniförklarade forskare har en klar bild av såväl Jordens som Månens inre men det som de beskriver, är faktiskt bara mer eller mindre trovärdiga hypoteser baserade på extrapoleringar.
Det djupaste borrhålet på Jorden är 12262 meter djupt och jordskorpan är mellan 30000 och 70000 meter tjock.
Geologerna kan alltså verifiera Jordens inre ned till 12262 meters djup på Kolahalvön. Resten är hypoteser.
Beträffande månens inre beskaffenhet, är allt hypoteser.
Emellertid struntar jag i frånvaron av fakta när jag tar bilder av den vackra fullmånen 






Islam – extremism och Centerpartiet

När knäppgöken Mahmot Aldebe skrev galna inlägg här i bloggen, började jag inse att vi hade tolererat religiösa stollar i Centerpartiet.

Sedan kom hans lika stolliga hustru Ebtisam Aldebe på riksdagslistan.

Nu börjar jag överväga att ta officiellt avstånd från de naiva godhetsknarkarna i Centerpartiets ledning men jag ger inte upp!



Snart vaknar även de mest politiskt korrekta till
besinning och sparkar ut alla extremister.


måndag, maj 13, 2019

Star Trek Seven of Nine

Seven of Nine (born Annika Hansen) is a fictional character who appears in seasons four through seven of the American science fiction television series Star Trek: Voyager. Portrayed by Jeri Ryan, she is a former Borg drone who joins the crew of the Federation starship Voyager. Her full Borg designation is Seven of Nine, Tertiary Adjunct of Unimatrix Zero One.[2] The character Seven of Nine arrived just as the character Kes was leaving, and was intended to introduce a foil to Captain Kathryn Janeway in a similar manner as Spock does to Captain Kirk in Star Trek: The Original Series.

Seven of Nine was played by Jeri Ryan for four Voyager seasons. The character was a part of the last four seasons which concluded in 2001 with its seventh season, and Seven was featured in many episodes despite coming later to the series. Seven was introduced in the second part of the episode "Scorpion", the first episode of the fourth season. The character continued to appear throughout the series until the final episode, "Endgame". Stories related to her relationship with Captain Janeway and with The Doctor appeared throughout the series.

Several episodes, such as "The Raven", explored her background and earlier life as Annika Hansen before she was assimilated by the Borg. Her romantic life is a mystery due to her Borg emotional restrictions; she does proposition Harry Kim but he turns her down. Later on, with the Doctor's assistance, she tries dating other crew unsuccessfully, while later exploring intimate relationships with a hologram of Chakotay. Finally, in the series finale Endgame she is involved in a short-lived romantic relationship with Chakotay which includes at least three dates and a first kiss before she "alters the relationship's parameters". However, in one alternate timeline they get married, and in another she is killed along with the rest of the Voyager crew ("Timeless").

Her real name was known to her crewmates, but after joining the Voyager crew she chose to continue to be called Seven of Nine, though she allowed "Seven" to be used informally.



Seven of Nine var från början tilldelad, av borgerna, att hjälpa Janeway i kampen mot art 8472 (Scorpion, del II). I mötet med art 8472 så förstördes skeppet som Seven of Nine kom ifrån och kopplades på det viset bort från borgkollektivet. I och med att hon kopplades bort från borgerna så började hennes mänskliga fysiologi att ta över och doktorn var tvungen att ta bort en del av hennes borgimplantat för att hon skulle överleva.

Seven of Nine såg i början inte sig som människa eftersom hon nästan hela sitt liv levt som borg och det var svårt för henne att anpassa sig till livet ombord USS Voyager och friheten. Janeway tar henne under sin vinge och hjälper henne att hitta sin individualitet och vägen tillbaka till det mänskliga samhället.

Doktorns noteringar:

Seven of Nine som borg.

Den föredetta borgen känd som Seven of Nine har blivit bortkopplad från borgkollektivet genom neutraliseringen av hennes övre ryggrads nervmottagare. Totalt har 82 procent av hennes borghårdvaruimplantat tagits bort. De kvarvarande biologiska-implantaten har stabiliserats och är nödvändiga för hennes överlevnad.

Stjärnflottans register indikerar att Seven of Nine förut var Annika Hansen. Annikas föräldrar rapporterades senast att ha lämnat en avlägsen utpost i Omegasektorn, på väg mot deltakvadranten i en liten farkost, SS Raven. Det är möjligt att familjen Hansen var de första människorna som assimilerades av borgerna.

Efter Voyagers återkomst till Jorden blev Seven of Nine rådgivare till en s.k. tänke-tank (eng. think-tank) med syfte att hjälpa Federationsrådet. Hon tjänar där tillsammans med Doktorn. Hon flyttar in och lever nu hos Irene Hansen, hennes faster. (Old Wounds, m.fl.)


Koranens historia



Källa

(1) Ingen kanoniserad Koran existerade under Muhammeds livstid.

(2) Många muslimer som kunde Koran dog under kriget i Yamama.

(3) Zaid ibn Thabit fick samla ihop Koranen från djurskinn, ben, blad och minnet av människor under Abu Bakrs styre.

(4) Koranen som Zaid ibn Thabit samlade hamnade i Umar Ibn al-Khattabs händer efter Abu Bakrs död. Därefter i Hafsas händer.

Zaid ibn Thabit var dock inte den enda som samlade ihop Koranen. Andra personer som Ubayy ibn Ka'b och Ibn Masud samlade också Koranen och hade sina egna manuskript.

Den senare muslimska auktoriteten Ahmad von Denffer nämner i sin bok Ulum al Qur'an om hur många som samlade ihop Koraner:

"Det finns många indikationer i hadith litteraturen att flera av Profetens Kompanjoner hade förberett sina egna skriftliga samlingar av uppenbarelsen. Den mest kända bland dessa är från Ibn Mas'ud, Ubay bin Ka'b och Zaid bin Thabit. En lista av de Kompanjonerna vilka har sagts hade sina egna skriftliga samlingar ingår följande: Ibn Mas'ud, Ubay bin Ka'b, 'Ali, Ibn 'Abbas, Abu Musa, Hafsa, Anas bin Malik, 'Umar, Zaid bin Thabit, Ibn Al-Zubair, 'Abdullah ibn 'Amr, 'A'isha, Salim, Umm Salama, 'Ubaid bin 'Umar. Det är också känt att 'A'isha och Hafsa hade egna manuskript efter Profeten hade dött." (Ahmad von Denffer, Ulum al Qur'an, CHAPTER 2: Transmission of the Qur'anic Revelation, THE MASAHIF OF THE COMPANIONS, sid.46-47)

Ubay ibn Ka'b och Ibn Masud var dock två bland fyra som enligt Muhammed hade mest kännedom om Koranen:


Sahih Bukhari

Volym 6, Bok 61, Nummer 521

Berättad av Masriq: 'Abdullah bin 'Amr nämnde 'Abdullah bin Masud och sade, "Jag ska för alltid älska honom, för jag hörde Profeten säga: 'Ta (lära) Koranen från fyra: 'Abdullah bin Masud, Salim, Mu'adh och Ubai bin Ka'b.'" Sahih Muslim

Bok 031, Nummer 6031

Anas b. Malik rapporterade att Allahs Budbärare (må frid vara över honom) sade till Ubayy: Sannerligen Allah, den Upphöjd och Glamouröse, har befallt mig att recitera Koranen för dig, varpå han sade: (Har) Allah nämnt mitt namn för dig? Han sa: Allah har nämnt ditt namn för mig. Därefter började han fälla tårar (av glädje).

Detta påvisar Ubay ibn Ka'bs och Ibn Masuds autenticitet.

Ovannämnda data har alltså visat att flera personer, bland andra Ibn Masud och Ubayy Ibn Ka'b, hade egna Koraner samt att Zaid ibn Thabits manuskript av Koranen hade kanoniserats under Abu Bakrs tid som kalif.

Låt oss gå vidare. Efter Abu Bakrs död tog Umar ibn al-Khattab över kalifatet. Han regerade under åren 634-644 e.Kr. Efter Umar tog Uthman ibn Affan över makten och han regerade fram tills sin död, år 656 e.Kr. Uthman gjorde dock något oerhört oroväckande, vilket följande hadith får avslöja:

Sahih Bukhari

Volym 6, Bok 61, Nummer 510

Berättad av Anas bin Malik: Hudhaifa bin al-Yaman kom till Uthman vid den tid då folket i Sham och folket i Irak förde krig mot, för att erövra, Arminya och Adharbijan. Hudhaifa var rädd för deras (folket i Sham och Irak) skillnader i recitationen av Koranen, så han sade till Uthman, "O de Troendes chef! Bevara denna (muslimska) nation innan de skiljer sig åt vad gäller boken (Koranen) som Judar och Kristna gjorde förr." Så Uthman skickade ett meddelande till Hafsa sägande: "Skicka oss manuskript av Koranen så att vi kan framställa de Koraniska materialen i perfekta kopior och återlämna manuskript till dig." Hafsa skickat den till Uthman. Uthman berodrade sedan Zaid bin Thabit, Abdullah bin AzZubair, Said bin Al-As och AbdurRahman bin Harith bin Hisham att återskriva manuskript i perfekta kopior. Uthman sade till de tre männen från Quraish, "Om ni inte håller med Zaid bin Thabit om något i Koranen, då ska ni skriva den enligt Quraish dialekt, Koranen uppenbarades på deras modersmål." De gjorde det, och när de hade skrivit många kopior, återlämnade Uthman det ursprungliga manuskript till Hafsa. Uthman skickade sedan ut en kopia av vad de hade kopierat till alla muslimska provinser, och beordrade att alla andra Koraniska material, oavsett om skrivna i ofullständiga manuskript eller hela manuskript, ATT BRÄNNAS. Zaid bin Thabit fortsatte, "En Vers från Surat Ahzab missades av mig när vi kopierade Koranen och jag brukade höra Allahs Apostel recitera den. Så vi sökte efter den fann den med Khuzaima bin Thabit Al-Ansari. (Versen var): 'Bland de troende finns det män som har varit sanna i deras förbund med Allah.'" (33.23) Det fanns många textuella variationer av Koranen under Uthmans kalifat. Detta ledde till att Uthman lånade den Koran som Zaid ibn Thabit hade samlat och som var bevarad med Hafsa. Uthman kopierade den och lämnade sedan tillbaka den till Hafsa. Denna kopia kom vidare att blir Uthmans Koranen, vilken han kopierade och sände ut till olika muslimska nationer. Därefter beordrade Uthman att alla andra Koraner, vare sig fulla manuskript eller fragment, skulle brännas. Det är Uthamns Koran som är grunden till de Koraner som cirkulerar i våra händer idag. Ha i minne att Uthman även kom att bränna Ibn Masuds, Ubay ibn Ka'bs och andra personers Koraner, fastän dessa var tillförlitliga enligt Muhammed!

Notera följande hadith som säger att Ibn Masud kunde recitera mer än 70 kapitel ur Koranen, utan att göra ett enda fel och att Muhammeds kompanjoner visste att han var den som hade bäst kunskap om Koranen:

Sahih Muslim

Bok 031, Nummer 6022

Abdullah (b. Masud) rapporterade att han (sa till sina kompanjoner att dölja sina exemplar av Koranen) och sade: Han som döljer något han kommer att frambringa det som han dolde på Domedagen, och sedan sade (han): Efter vems modell av recitation beordrar ni mig att recitera? Faktum är att jag reciterade mer än sjuttio kapitel av Koranen för Allahs Budbärare (må frid vara över honom) och Allahs Budbärares (må frid vara över honom) Kompanjoner vet att jag har bättre förståelse för Allahs Bok (än dem), och om jag skulle få veta att någon hade bättre kunskap än mig, då skulle jag ha gått till honom. Shaqiq sade: Jag satt i sällskap med Muhammeds (må frid vara över honom) Kompanjoner, men jag hörde inte att någon förkastade den (det vill säga, hans recitation) eller hittade fel i den.

Varför valde Uthman att bränna Ibn Masuds Koran? Hur kommer det sig att Uthman inte valde att utgå ifrån Ibn Masuds Koran med tanke på att Ibn Masud var mest respekterad?

Följande tradition säger att Ibn Masud, mitt ibland Muhammeds kompanjoner, säger att han är bättre än Zaid ibn Thabit vad gäller kunskap om Koranen och alla kompanjoner höll med:

"Folket har gjort sig skyldiga till bedrägeri vad gäller läsning av Koranen. Jag gillar att läsa den i enlighet med hans (Profetens) recitation som jag älskar mer än Zayd Ibn Thabit. (Jag svär) vid Honom vars sida det inte finns någon gud! Jag lärde mig mer än sjuttio kapitel från läpparna av Allahs Apostel, må Allah välsigna honom, medan Zayd Ibn Thabit hade två lockar och lekte med barn. Sedan sade han: (Jag svär) vid Honom vars sida det inte finns någon annan gud! Om jag känner någon som är mer insatt i Allahs Bok än mig, och om det finns kameler som kunde bära mig till honom, då ska jag gå till honom. Sedan gick Abdallah iväg. Shaqiq sa: Jag satt i sällskap med Allahs Apostels, må Allah välsigna honom, Kompanjoner, och andra men ingen motsade hans (Abdallahs) uttalande." (Ibn Sa'd, Al-Tabakat al-Kabir, vol.2, sid.444)

Viktigt att nämna är att även Zaid ibn Thabits Koran, som fanns hos Hafsa, kom att förstöras efter Hafsas och Uthmans död av Marwan som var guvernör i Medina:

"Abu Bakr hade gjort en enda kopia från de olika muntliga och skriftliga materialen. Denna kopia bevarades senare av Umar och sedan av hans dotter Hafsa. 'Uthman lätt många kopior framställs av denna kopia och skickade dem till olika platser i den muslimska världen, medan den ursprungliga Suhuf återlämnades till Hafsa och förblev med henne fram till hennes död. Marwan b. Hakam (d. 65/684) lät senare, enligt en rapport hos Ibn Abi Dawud, hämta in den (Koranen) från hennes arvingar och förstörde den, förmodligen för att han fruktade att den kunde bli orsak till nya konflikter." (Ahmad von Denffer, Ulum al Qur'an, CHAPTER 2: Transmission of the Qur'anic Revelation, THE MUSHAF OF 'UTHMAN, sid.56)

Vem gav Marwan tillåtelse att förstöra Zaid ibn Thabits Koran? Varför förstördes den? Varför valde Marwan att bränna Zaid ibn Thabits Koran om den var identisk med Uthmans? Detta indikerar att Uthmans och Zaid ibn Thabits Koraner inte alls var identiska.

Den enda Koranen som nu fanns tillgänglig var Uthmans version och det sägs att det är denna version som är grunden för den Koran som cirkulerar i våra händer idag.

Ahmad von Denffer hävdar vidare att Uthmans version är identiskt med den som "uppenbarades" till Muhammed:

"Denna version av texten, även känd som 'Mushaf Uthman' utgör i själva verket sahaba (kompanjonernas) ijma' (konsensus), vilka alla var överens om att den innehöll vad Muhammed hade hämtat som uppenbarelse från Allah." (Ahmad von Denffer, Ulum al Qur'an, CHAPTER 2: Transmission of the Qur'anic Revelation, THE MUSHAF OF 'UTHMAN, sid.56)

Detta är ett falskt påstående. En närmare titt på dagens Koranen visar att den är ofullständig och inte identisk med den som "uppenbarades" till Muhammed. Här följer ett fåtal exempel på verser som "uppenbarades" till Muhammed men som vi inte finner i Uthmans Koran:

1. Steningsversen fattas i dagens Uthmanska version av Koranen fastän den "uppenbarades" och var del av Koranen under Muhammeds tid:

Sahih Bukhari

Volym 8, Bok 82, Nummer 816

Berättad av Ibn 'Abbas: 'Umar sade, "Jag fruktar att efter att en lång tid har passerat, kommer folk att säga, "Vi finner inte Steningsversen (stening till döds) i den Heliga Boken", och därmed kan de gå vilse genom att utlämna en skyldighet som Allah har uppenbarat. Ja! Jag bekräftar att straffet av Stening ska utfärdas på honom som begår olagligt samlag, om han redan är gift och om brottet bevisas genom vittnen eller graviditet eller bekännelse." Sufyan fortsatte, "Jag memorerade detta denna skildring på detta sätt." 'Umar fortsatte, "Allahs Apostel utfärdade utan tvekan straffet av Stening, och vi gjorde det efter honom."

Se även:

"Gud sände Muhammed och sände ner Skriften till honom. Delar av vad han sände ner var texten om stening, vi läste det, och vi utfärdade det. Aposteln stenade och vi stenade efter honom. Jag fruktar att människor i framtiden kommer att säga att de inte finner stening i Guds bok och kommer därmed att gå vilse genom att utlämna en skyldighet som Gud har sänt ner. Sannerligen, stening i Guds bok innebär dödstraff som utfärdas på gifta män och kvinnor som begår äktenskapsbrott." (Ibn Ishaq, Sirat Rasul Allah, sid.684)

2. Amning av vuxna män fattas i dagens Uthmanska version av Koranen fastän den "uppenbarades" och var del av Koranen:

Enligt Islam är det förbjudet för en muslimsk kvinna att umgås socialt med en okänd man. Vill hon umgås med honom socialt måste mannen först bli sexuellt förbjuden (mahram) för kvinnan. En man blir mahram om han är kvinnans man, far, bror, son eller nära släkt. Men en man kan även bli mahram genom att hon ammar honom. En kvinna kan alltså ge sitt bröst till en fullvuxen man och på så sätt göra honom mahram. Enligt följande hadith "uppenbarades" denna regel till Muhammed och var en del av Koranen:

Sahih Muslim

Bok 008, Nummer 3421

'A'isha (må Allah vara nöjd med henne) rapporterade att det har uppenbarats i den Heliga Koranen att tio tydliga amningar göra äktenskapet olagligt, sedan upphävdes den (och ersattes) med fem amningar istället och Allahs Apostel (må frid vara över honom) dog och den (amningsversen) (fanns) innan dess i den Heliga Koranen (och reciterades av muslimer).

Ovannämnda data är nog för att påvisa att den Uthmanska version av Koranen inte är identisk med den Koranen som "uppenbarades" till Muhammed. Det finns mer. Enligt Muhammed "uppenbarades" sju olika Koraner:

Sahih Bukhari

Volym 6, Bok 61, Nummer 513

Berättad av 'Abdullah bin 'Abbas: Allahs Apostel sade, "Gabriel reciterade Koranen till mig på ett sätt. Jag begärde honom (att läsa den på annat sätt), och fortsatte att be honom att recitera den på andra sätt, och han reciterade den på flera sätt tills han slutligen reciterade det på sju olika sätt."

De sju Koranerna var olika. Skillnaderna var markanta och innehöll förmodligen olika uttryck och meningsuppbyggnader:

Sahih Bukhari

Volym 6, Bok 61, Nummer 514

Berättad av 'Umar bin al-Khattab: Jag hörde Hisham bin Hakim recitera Surat Al-Furqan under Allahs Apostels livstid och jag lyssnade på hans recitation och märkte att han reciterade på flera olika sätt som Allahs Apostel inte hade lärt mig. Jag var på väg att hoppa över honom under hans bön, men jag kontrollerade mitt temperament, och när han hade avslutat sin bön, lindade jag hans överklädsel runt hans hals och stöp honom med det och sade, "Vem har lärt dig den Sura jag hörde dig recitera?" Han svarade: "Allahs Apostel lärde mig den." Jag sa, "Du har sagt en lögn, för Allahs Apostel har lärt mig den på ett annat sätt." Så jag släpade honom till Allahs Apostel och sade (till Allahs Apostel), "Jag hörde den här personen recitera Surat Al-Furqan på ett sätt som du inte har lärt mig!" Allahs Apostel sade: "Släpp honom, (O 'Umar!) Recitera, O Hisham!" Han reciterade på samma sätt som jag hörde honom recitera. Då sade Allahs Apostel, "Det uppenbarades på detta sätt", och fortsatte, "Recitera, O 'Umar!" Jag reciterade det som han hade lärt mig. Allahs Apostel sade, "Det uppenbarades på detta sätt. Denna Koran har uppenbarats för att reciterade på sju olika sätt, så recitera den på det (sättet) som är lättare för dig (eller läst så mycket av den som är enkelt för dig.

Vart är dessa sju Koraner? Somliga muslimer försöker bortförklara detta genom att hävda att de sju Koranerna endast är sju olika lässtilar som dock inte skiljer sig textuellt. Låt oss anta att argumentet är riktigt. Kan muslimen peka på de sju läsarterna som Muhammed pratar om? Det är dock inte sant att dessa sju Koraner endast var olika ifråga om lässtilar. Detta för att det finns fler lässtilar än sju. Därför kan inte dessa sju olika Koraner endast ha skiljt sig i lässtil, utan de var förmodligen formade på olika sätt med olika meningsuppbyggnader. Detta leder oss till ännu en slutsats, nämligen att Uthman även brände sex av dessa sju Koraner.

Vi kan härmed konstatera att den Uthmanska versionen av Koranen är korrupt och skiljer sig från den Koranen som Muhammed lärde ut.

Det finns mer. Uthmans Koran genomgick ännu en uppdatering. Dagens arabiska skrivs med (1) bokstäver, (2) prickar (i'jam) och (3) tecken (tashkil). Det är de två senare – i'jam och tashkil – som vokaliserar en arabisk text. Uthmans Koran hade varken prickar eller tecken, utan dessa lades till under 700-talet. Dessa prickar och tecken kan mycket sannolikt ändra innebörden av en arabisk text. Vi ska illustrera detta genom att citera Koranens första kapitel (al-Fatiha) utan vokalisering. Låt oss första läsa Koranens första kapitel:

1:1-7

I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN. Lov och pris tillkommer Gud, världarnas Herre, den Nåderike, den Barmhärtige, som allsmäktig råder över Domens dag! Dig tillber vi; Dig anropar vi om hjälp. Led oss på den raka vägen - den väg de vandrat som Du har välsignat med Dina gåvor; inte de som har drabbats av [Din] vrede och inte de som har gått vilse! (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)

Låt oss nu titta på den arabiska texten utan vokalisering, utan i'jam och tashkil:

Här följer samma text med vokalisering, med i'jam och tashkil:

Syftet med vokalisering – i'jam och tashkil – är att underlätta läsningen av en text och att ge texten en bestämd betydelse. Det kan dock skapa problem och korruption. Vi ska försöka att illustrera detta, för icke-arabiska talade personer, på ett tydligt sätt.

Ta tillexempel arabiskans följande bokstäver:

Dessa återkommer upprepande gånger i ovannämnda text. Vi ska markera dessa bokstäver för att visa vart dem finns och hur många gånger dessa fyra bokstäver nämns i texten:

De fyra bokstäverna nämns 31 gånger i texten. Notera att det som skiljer bokstäverna åt är antalet prickar över och under bokstaven. Om vi ändrar prickarna ändras bokstaven och om vi ändrar bokstaven ändras ordet. Det arabiska alfabetet innehåller många bokstäver som ser likadana ut men som ändras vid förändring av prickar. Här följer de bokstäverna:

Prickarna (i'jam) av en arabisk text underlättar läsningen men kan skapa problem och korruption.

Även tecken (tashkil) av en arabisk text kan skapa problem och korruption. De vanligaste tecknen i arabiskan är följande:

Fatha - vilket är ett streck ovanför en bokstav som förändrar bokstaven. Exempel:

Bokstaven (b) ب blir (ba) بَ då vi tillsätter tecknet fatha.

Kasra - vilket är ett streck under en bokstav som förändrar bokstaven. Exempel:

Bokstaven (b) ب blir (bi) بِ då vi tillsätter tecknet kasra.

Damma - vilket är ett tecken (و) som förändrar bokstaven. Exempel:

Bokstaven (b) ب blir (bo) بُ då vi tillsäter tecknet damma.

Det finns flera tecken i arabiskan såsom:

När man inför dessa tecken i en arabisk text underlättas läsningen ytterligare men sannolikheten för korruption ökar. Ta tillexempel följande arabiska ord:

آبَ betyder att komma tillbaka.

أَب betyder fader.

آب betyder augusti (månad).

آبٍ betyder ovillig.

Alla dessa variationer bygger på två bokstäver, nämligen ا (a) och ب (b). Ordens uttal och mening ändrades då vi ändrade tecknen. Vi kan vidare få många fler variationer om vi ändrar prickarna.

Vad vi försökt visa är att vokalisering av en arabisk text ökar möjligheten för korruption. Speciellt då en person som själv inte är författaren till texten vokaliserar den. Om samma person vokaliserar sin egen text då minska möjligheten för korruption.

Vokaliseringen av Uthmans Koran genomfördes under Umayyadernas dynasti. Rättare sagt under den femte Umayyadiska kalifen Abd al-Malik (685-705 e.Kr.) och under guvernören Al-Hajjaj ibn Yusuf i Irak:

"Fastän i'jam (diakritiska tecken) redan var kända under förislamisk tid, användes de väldigt sällan. Tidiga kopior av Koraniska material (och arabiska skrifter i allmänhet) har inte dessa tecken. De infördes uppenbarligen i de Koraniska manuskripten under den femte Umayyadiska kalifen, 'Abd al-Malik bin Marwan (66-86H/685-705) och under Al-Hajjaj guvernörskap i Irak, när fler och fler muslimer började läsa och studera Koranen, av vilka vissa inte visste mycket om Koranen, och andra var av icke-arabiskt ursprung…" [.] (Ahmad von Denffer, Ulum al Qur'an CHAPTER 3: The Qur'an in Manuscript and Print, THE QUR'ANIC SCRIPT, sid.59)

Dagens Koran är korrupt och inte identisk med Koranen som "uppenbarades" till Muhammed.

torsdag, maj 09, 2019

Imamer moskéer och terrorismen

När jag för sex år sedan skrev om moskéerna och deras kopplingar kallades jag islamofob, främlingsfientlig och rasist.

Det ligger nära till hands att säga "vad var det jag sade" men jag ska inte genera de aningslösa politiskt korrekta som klandrade mig då.

Förlåt dem ty de veta icke vad de göra!

Nu har till och med journalisterna börjat inse att den ideologi som har en blodbesudlad krigsherre som mänskligt ideal, är en hot mot tryggheten.







onsdag, maj 08, 2019

Uniti säsong 6 avsnitt 4

Sannolikt är bidragsentreprenörerna Horne & Co snart bara ytterligare ett exempel på lycksökare som har misslyckats.

När inte ens toktidningen Ny Teknik skriver om nya samarbetspartners måste det innebära att luften har gått ur ballongen och att korthuset har rasat.





tisdag, maj 07, 2019

SSU Skåne

Allt om SSU här

torsdag, maj 02, 2019

Kashif Virk och extremismen

Kashif Virk är enligt min ringa mening en populistisk charlatan.

Det var hans lydiga lakejer som infiltrerade SSU i Skåne och försökte införa islamiskt präglade förändringar.

Lita aldrig på en propagandistisk religiös fanatiker!